woensdag 27 april 2016

Hoooked - gehaakt girafje

Ik haak wat af de laatste jaren. Ik vind het heerlijk ontspannend om te doen en het haken zelf kun je op zoveel manieren doen. De ene avond vind ik het heerlijk om ontspannen en zonder na te denken een heel stuk op dezelfde manier te haken (bijvoorbeeld een omslagdoek of een deken), een andere avond heb ik meer zin om echt een patroontje te volgen om bijvoorbeeld een amigurumi te maken. 

Een paar weken geleden ging ik aan de slag met een amigurumi van Hoooked, het merk wat bekend werd door het textielgaren Zpagetti. In dit pakketje zit alles om deze giraffe te maken: het patroontje, een haaknaald, garen en een klein stukje Ribbon XL om de oogjes te kunnen maken. Zelf ben ik nogal een losse haker en ik schrok een beetje van de maat haaknaald in combinatie met het garen: er zat namelijk een haaknaald 6 in en op het garen stond haaknaald 4. Als losse haakster zou ik dus eigenlijk toch wel maximaal met een haaknaald 4 gaan haken. Toch ben ik aan de slag gegaan met haaknaald 6 omdat ik wel wilde dat de giraffe ook echt de maat werd die erop stond (ongeveer 20cm). 

Na twee flinke avonden haken was hij af: deze giraffe. Het heeft redelijk wat bloed, zweet en tranen (nou ja, misschien niet echt tranen, maar wel een aantal niet zulke nette woorden ;)) gekost, mede doordat hij af moest en mijn vinger twee keer zo dik was. En dat is niet zo handig met dit vrij stugge garen. Maar toch was ik onwijs blij met het resultaat: het is dan ook wel een ontzettend schattig beestje om te zien en dat maakt ontzettend veel goed. Het patroontje bewaar ik dus zeker even om hem over een tijdje nog te kunnen maken van een soepel garen. 



Benodigdheden:
Hoooked Eco Brabante Giraf haakpakket (inclusief haaknaald, garen, Ribbon XL voor de oogjes en beschrijving)
Vulling
Stopnaald



1 opmerking:

  1. Haha, wat een enige giraf! Echt een hoog ah... en oh...gehalte!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen