woensdag 4 mei 2016

Moederdagtasje

Zo vlak voor Moederdag, geef ik jullie graag nog even een moederdagtip om te maken met de kids. Thijs en ik zijn al druk in de weer geweest voor beide oma's. Een oma zien we niet op Moederdag dus die heeft hem al gehad, de andere oma zal hier waarschijnlijk niet kijken, dus daarom kan ik hem alvast plaatsen.

Vanaf dit jaar worden er geen plastic tasjes meer gratis in de winkel meegegeven. Daarom leek het me leuk om voor de oma's een linnen tasje te versieren die ze bij zich kunnen houden in bijvoorbeeld hun handtas, zo hebben ze altijd een tasje bij de hand ;)

Thijs heb ik deze tasjes laten versieren met foamstempels van bloemen en textielverf. Ik deed steeds zelf een beetje verf op een stempel en vervolgens liet ik Thijs ermee stempelen. Het woord oma heb ik natuurlijk wel zelf gestempeld en ook de tekst heb ik zelf geschreven met een textielstift. Nadat de verf goed gedroogd was heb ik de verf en stift met het strijkijzer gefixeerd en dus kunnen ze het tasje eventueel ook uitwassen.

Al met al vind ik het zelf erg leuk geworden. En ook Thijs vond het stempelen geweldig leuk om te doen. Volgende keer maar weer eens met deze stempels en wat vingerverf aan de slag op een groot stuk papier :)


Benodigdheden:
* linnen tasje
* textielverf (Palett en Decorfin)
* textielstift blauw (Edding)
* foamstempels bloem (making memories)




1 opmerking:

  1. Heel leuk idee!! Lekker vrolijk en zo'n linnen tasje is goed heel klein op te vouwen in je tas. Top idee!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen