donderdag 18 augustus 2016

Bloemetjestaart

Naast al die andere dingen die ik doe, vind ik het ook nog steeds ontzettend leuk om lekkere taartjes te bakken. Voor onze verjaardagen maakte ik een heel simpel exemplaar die erg lekker was. Zo zie je maar: het hoeft niet altijd heel moeilijk te zijn ;)

Als basis koos ik de biscuit van Funcakes. De materialen van Funcakes vind ik altijd ontzettend lekker en je hoeft er alleen maar water en eieren bij te voegen. Ik maakte een grote taart van 28cm doorsnee en met de verhoudingen die op het pak staan komt dat eigenlijk altijd wel goed.

Toen de biscuit uit de oven was vulde ik de taart met aardbeienjam. Omdat we net uit Frankrijk kwamen was dit nog overheerlijke en zoete jam uit Frankrijk. Ik smeerde de taart af met botercrème volgens het recept uit het boek 'Bakfeest, taarten enzo' van Kitty de Wolf. Ik vind dit een heel smakelijke botercrème. Met bijna twee pakjes paarse rolfondant van Funcakes bekleedde ik de taart. Dit is voor mijn doen wel een ontzettend dikke laag maar het was ook een grote taart. Daarna stak ik uit roze marsepein wat bloemetjes en met blanke marsepein maakte ik de hartjes. Ik plakte alles met gewoon wat water vast.

De taart ging daarna voor een paar nachtjes in de vriezer en kwam er op het feestje helemaal gaaf uit. Hij was erg lekker en ging tot op de laatste kruimel helemaal op. De volgende taart die ik ga maken zal voor de verjaardag van mijn kleine man zijn, dat duurt nog wel even, maar een kindertaart mag natuurlijk nog veel bonter zijn als een grotemensentaart ;)



1 opmerking:

  1. Ziet er vrolijk en lekekr uit! Leuk om in de keuken te experimenteren! ik hou er ook van!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen