woensdag 24 augustus 2016

RestjesGranny

Ik heb op dit moment een ongelofelijk aantal WIP's liggen. Maar omdat ik mezelf als doel heb gesteld om de CAL2015 af te hebben voor het eind van de zomer blijft die stapel even groot. Vandaar dat ik voor nu dan ook geen project kan laten zien wat af is. En wat betreft de CAL2015, die vier toeren die ik nog moet (met meer dan 1200 stokjes per toer) moeten toch nog even wachten, want op dit moment zijn de temperaturen te zomers om aan zo'n megadeken te werken.

En dus laat ik nu mijn tussendoor/restjesproject maar even zien. Een project wat al minstens even lang ligt als die grote deken, maar die ik steeds even pak als ik zin heb in iets anders. Of als ik een klein restje katoen van een ander projectje over heb. Ik gebruik voor deze simpele basisgranny allemaal restjes katoen. De buitenste toer haak ik met dezelfde kleur grijs. Wanneer ik voldoende granny's heb gehaakt wil ik ze allemaal aan elkaar maken en er een kussen van maken. Een kussen met allemaal verschillende kleurtjes, maar toch met dezelfde kleur aan elkaar gehaakt waardoor het hopelijk toch een geheel blijft.

Komt vast helemaal goed! Ik ga er nog even eentje in elkaar haken, met een restje geel van de gehaakte Bumba (waar ik ook nog bezig ben) en een restje oranje van de pootjes van een pinguin (waar ik ook nog mee bezig ben) ;)

Benodigdheden
Katoen (diverse merken, hier onder andere Capri van Katia, Phildar Coton 3, Durable nr. 8)
Boek: Granny squares haken, maak het met oma's vierkantjes
Haaknaald nr. 2,5
Stopnaald

1 opmerking:

  1. Hoi Chantal, het is heel leuk om met dit soort dingen bezig te zijn. Je pakt waar je zin in hebt of waar het weer voor is. De granny's zien er mooi en vrolijk uit.
    Ben benieuwd naar de mega deken! Snap dat je dat nu niet op schoot wilt hebben.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen